KİLO KORUMA PROGRAMI

Kilo Koruma Programı Stabilizasyon
Bu program, ilk görüşme ve ardından uygunan özel beslenme programının kalıcı olması ve elde edilen estetik görüntünün, sağlıklı duruşun korunması için uygulanan bir programdır. Özel beslenme programındaki kadar sıkı ve yoğun bir program akışı olmasa da dikkat edilmesi gereken kurallar aslında kilo alırken ya da verirken dikkat edilemsi gerekenlerden daha mühimdir. Çünkü kiloyu korumak zordur.

Bu Program Nasıl Ayarlanır?
Kilo koruma programları, yine kişisel durumlara göre ayarlanamktadır. Bu nedenle her bünye için farklı bir beslenme programı olduğu gibi her bünye için de farklı bir koruma programı söz konusudur. Beraber yapılan ilk görüşme kontrollü olan beslenme sürecinin ardından koruma programı adımalrını da beraber yapmak bu sürecin en etkili şekilde sonlandırılması ve kalıc olması için önemlidir. İnsan vücudu kilo alıp – verebilir bu çok doğal ve farklı sebeplerden kaynaklanan bir durumdur. Bu nedenle karşılaşılan sorun karşısında profesyonel yardım alıp vücut sağlığını bozmamak çok önemlidir.

Stabilizasyon Programının Mantığı
Bu programda yine karbonhidrat ve protein yağ dengesi önemlidir. Bir öğünde çok fazla yediyseniz ya da canınız yememeniz gereken birşey çekti ise ve yediyseniz. Sakın bir sonraki öğünü atlamayın yani yemek yememe gibi bir hataya düşmeyin. Sadece o öğünde yağ yakıcı ve hafif, kalorisiz yiyecekler tüketin. Eğer öğün sayısınızı ve özel beslenme programı boyunca tükettiğiniz su miktarını azaltırsanız yeniden kilo almaya başlarsınz. Ya da iştahınızı kaybeder ve fazla doyduğunuz için öğün sayınız azaltıp, özel beslenme programındaki beslenme alışkanlıklarınızı değiştirirseniz kilo vermeye başlarsınız. Kısacası su, öğün sayısı ve öğün içeriklerinin dengesi daha esnek kurallarla ve tolere etme mantığı ile devam ettirilip yaşam tarzı haline getirilmeli.

Kilo Koruma Programı

Spor Önemli
Diyet programlarında ve bu süreçte spor konusu hep konuşulan bir konudur. Burada ince bir püf noktası vardır.

Öncelikle özel beslenme programınızın bir dönemine kadar spor yapmamalısınız !

Bunun mantığı şudur: Spor yapılınca vücuttaki yağ ve nerjiler kasa dönüştürülür ve incelme sağlasanız da kilo vermiş sayılmazsınız. Vücut bünyesindeki yağ doğuları sertleşmiş olur. Oysa ki özel beslenme programınızın belli bir süresinde yağlarınızdan kilo verip, yağ dokularının parçalandığı ve vücuttan atıldığı zamanlarda spora başlarsanız hem daha hızlı kilo verirsiniz hemde kalan yağ dokularını kasa çevirerek incelmiş, sıkılaşmış olursunuz.

Kilo almak için yapılan programlarda ise, beslenme programını ile kilo alınmaya başlandıkça spor ile o kilolar sabitlenmeli, ve üzerine tekrar yağ dokusu yapılmalı yani kilo alınmalıdır.

Özel Beslenme Sonucu Deride Sarkma Olursa Ne Yapılmalı ?
Vücut belli bir oranda kilo kaybı yaşayınca, vücudu örten deri altındaki hacim azaldığı için sarkma ve gevşeme görüntüsü, deride elastikiyet kaybı olabilmektedir. Bu durumda spor ve ameliyatsız estetik yöntemler sizi yeniler, sıkılaştırır daha genç ve dinç gösterir. Spor ve ameliyatsız yapılabilecek estetik yöntemler ise,

  • Lazer ile cilt sıkılaştırma, gençleştirme
  • Mezoterapi
  • Radyofrekans
  • Elektroterapi
  • Pasif jimnastik gibi sistemlerdir.

Bu aşamada doktorunuzdan tavsiyeler almak ve uygun tedavi şeklini tercih etmek çok önemlidir.